Måndag 15/11-10

Oj hoppsan! Här har jag inte skrivit på väldigt väldigt länge! Största nyheten är att jag nu har bott i Norge i 11 veckor! Helt sjukt otroligt! Och så mycket har hänt här!

Det första och viktigaste att säga är väl kanske att jag älskar familjen jag bor hos, de nya vänner jag har fått är helt underbara och jag trivs bättre i Norge än jag gjort på länge hemma i Sverige!

Och det som senast har hänt... tjaa... jag har varit på krogen i Norge 2 gånger. Det har sugit båda gångerna. Jag umgås mest med S och M, två sjukt goa tjejer! Sen så är det massa andra underbara från 18+ träffarna i Svenska kyrkan som pågår varje onsdag. Jag och S umgicks med en annan S från 18+ träffarna i fredags. Det var väldigt trevligt, men jag kommer inte ihåg särskilt mycket och då skyller jag på att man inte ska blanda penicillin och alkohol!

Idag så har jag beslutat att fortsätta aktivt med bloggen, mest eftersom jag blev inspirerad av J - ytterligare en tjej från 18+ träffarna. Hennes blogg var väldigt bra och jag vill nu också ta tag i min blogg.




Så idag har jag vaknat, tagit mina sista tabletter (har varit sjuk ett tag, nån halsinfektion). Sedan var det bara att klä på sig, gå upp till huset, följa T till skolen, gå tillbaka hem, sova lite till, gå upp o duscha, sen upp till huset och fixa lite med tvätten, sen gick jag tillbaka till T's skola och där beslutades det att han skulle följa med sin bästa vän D hem. Det var mycket tacksamt för mig, för då kunde jag stryka några skjortor som jag inte hade gjort. Det blev till att plocka lite smått, sen smet jag ner till mig och åt lunch (klockan var kanske 14.30). Därpå gick jag upp till huset strax innan 16.00 och plockade lite. Sen satte jag mig och läste Lord of the Rings - the return of the king (alltså 3 boken på engelska). Grymt bra är den, de andra var de också!
T kom hem från D vid kanske 16.45 så började vi spela lite kort. Han är väldigt flink till att lägga passianser (eller hur de nu stavas ^^ ). K (värdmamman) ringde mig och sa att hon skulle bli lite sen, så jag slutade väl inte förrän runt 18.00 kanske. Nu sitter man alltså nere i leigliheten och funderar på vad man ska göra för middag till sig själv. Mat ingår nämligen inte för mig i min familj. Lite synd, men det gör inte så mycket. Mamma och pappa är världens bästa och de förser mig med lite svensk mat, så jag slipper lägga ut så mkt av mina pengar på det. Dock får jag väl försöka fixa lite nu med ordentlig mat.

Aja, får se om jag kanske skriver senare ikväll innan jag ska sova, eller så blir det väl imorgon hoppas jag. Måste allt bli bättre på att uppdatera ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0